måndag 1 augusti 2016

De minst populära inläggen



Jag redogjorde nyligen (bland annat) för de mest lästa inläggen här på bloggen, men någon kanske undrar vilka som har blivit minst lästa. Nedan kommer jag stilla er nyfikenhet genom att publicera en dylik anti-lista. Man kan fråga sig om detta inlägg självt kommer platsa på listan, ett självrefererande som Bertrand Russel säkert skulle ha uppskattat. Det som talar mot detta är att inläggen på listan huvudsakligen är tagna från bloggens barndom då den hade betydligt färre läsare. Det senaste inlägget som hittills inte kommit över hundrastrecket är Bryssel kallar på fabrikörn med 81 sidvisningar. Vilket  nog mycket hängde på att det - precis som detta inlägg - publicerades mitt under semestern. Nåväl, inläggen på listan har blandad karaktär, men dominerar gör ändå framåtblickande planeringsinlägg som kanske är extra inaktuella, men som trots det möjligen kan vara av visst intresse.
  1. Bryggningar hösten 2010  (38) 
  2. Fabrikörn vs. (42) 
  3. SM 2010 (44) 
  4. Projekt under hösten 2009 (56)
  5. Bryggning våren 2011 (58) 
  6. SM 2010 - resultat (59) 
  7. Fabrikörn vs. Dupont (63)
  8. Wit-ipa (64) 
  9. Spånat om ekfat (65) 
  10. Bryggning hösten 2011 (66)

6 kommentarer:

  1. Du får ta inspiration av clickbait-sidorna: "Ingen kunde ana vad som fanns i flaskan" OBS inget för blyga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag har en alldeles för Luthersk uppfostran för att hålla på med sådant. känns som jag pressar min skamgräns redan ibland.

      Radera
    2. Det vore också intressant att veta om läsningar via RSS kommer med. Jag löser t.ex. samtliga inlägg och har gjort så rätt länge (kalla mig svin), men gör det i princip uteslutande via en RSS-läsare, vilket gör att jag faktiskt inte "besöker" sidan.

      Radera
    3. Jag vet inte exakt hur RSS fungerar, men multipla läsningar från en identisk IP-adress sorteras bort så det blir kanske bara en RSS-läsning totalt.

      Radera
    4. Det hela är dock lite knepigare än så, eftersom RSS-läsaren hämtar hela inlägget via en speciell länk i just RSS-format och således aldrig "träffar" den ordinarie sidan.

      Radera
    5. Okej, intressant, då kommer RSS-läsare inte med alls i statistiken gissar jag. Men det borde slå ungefär lika mycket på alla inlägg.

      Radera